Monitoring en duiding

Blijf altijd een stap voor met onze uitgebreide politieke monitoring, mediamonitoring en scherpe duiding

In de snel veranderende wereld van vandaag is het cruciaal om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen. Castro biedt uitgebreide monitoring- en duiding diensten om ervoor te zorgen dat jouw organisatie altijd goed geïnformeerd is. We volgen systematisch verschillende media en politieke ontwikkelingen, en analyseren de impact hiervan op jouw sector en organisatie.

Onze monitoringdiensten omvatten zowel nationale als internationale media en politieke documenten. We leveren niet alleen de informatie, maar als hier behoefte aan is, kunnen wij deze ook duiden door het geven van context en vervolgstappen voor jouw organisatie. Hierdoor kun je strategische beslissingen nemen op basis van actuele en nauwkeurige inzichten.

Bij Castro zijn we er trots op dat we niet simpelweg rapporten leveren, maar echte inzichten bieden die je verder helpen. Onze deskundigen staan klaar om je te ondersteunen bij het interpreteren van de ontwikkelingen en het omzetten van deze inzichten in concrete acties.

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe onze monitoring- en duidingsdiensten jouw organisatie kunnen versterken en je altijd een stap voor kunnen houden.

Klanten waar we trots op zijn

Bekijk al onze cases

Uber | Communicatie

Uber is een technologiebedrijf dat vooral bekendstaat om zijn ride-sharing app, die passagiers verbindt met chauffeurs van particuliere voertuigen via een mobiele app. Naast personenvervoer biedt Uber ook leveringsdiensten zoals Uber Eats, die het mogelijk maakt om maaltijden van lokale restaurants te bestellen en te laten bezorgen. Het EMEA hoofdkantoor van Uber is in Nederland gevestigd.

In 2021 trok Uber bij Castro aan de bel voor support op het gebied van communicatie. Uber zocht specifiek onze expertise voor het ontwikkelen en verfijnen van hun communicatiestrategie, met als doel hun boodschappen helder en effectief over te brengen.

Onze diensten voor Uber strekken zich uit van strategisch advies over belangrijke aankondigingen en activiteiten tot hands-on uitvoering, zowel in Nederland als internationaal. We helpen o.a. bij het ontwikkelen van nieuwe campagnes, het begeleiden van mediaverzoeken en de contacten met de pers. Dat leidde onder andere tot uitgebreide interviews met Uber CEO Dara Khosrowshahi in de Telegraaf en EW Magazine.

“Ik heb Castro leren kennen als een zeer hands-on bureau, doordat ze altijd bereikbaar zijn en snel schakelen. Het is fijn om met Castro te sparren over de strategie en ze hebben een heel goed netwerk.”

Rick Janse Kok | Uber, Head of Communications Northern Europe

SpiritsNL | Communicatie & Lobby

SpiritsNL is de branchevereniging van gedistilleerd producenten, met leden als A Brand New Day, Lucas Bols en Hooghoudt. Sinds 2021 ondersteunen we SpiritsNL met hun communicatie, met name gericht op politiek-bestuurlijke stakeholders.

“Castro helpt ons al een aantal jaren met succes op het gebied van communicatie en campagnes. Ze beschikken over de juiste kennis en expertise om onze boodschap over het voetlicht te brengen. Ons pleidooi om vooral de alcoholaccijnzen niet te verhogen (dan kopen nog meer consumenten in het buitenland) haalde de landelijke media én leidde ertoe dat een voorgestelde verhoging deels is teruggedraaid.”

Betty de Boer | Directeur SpiritsNL

Johnson & Johnson Innovative Medicine | Lobby & Communicatie

J&J Innovative Medicine Nederland (voorheen Janssen, Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson) benaderde Castro in de zomer van 2023. Het bedrijf vroeg of wij, in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen, een verkiezingsactiviteit rond het thema gezondheidszorg konden organiseren. Uiteindelijk werd in samenspraak met J&J en de andere twee opdrachtgevers (Amgen en MSD) gekozen voor een verkiezingsdebat.

De organisatie van het debat werd uiteindelijk een coproductie van Castro en New Balls Please Nederland (onze joint venture samen met de Belgische event organizer New Balls Please). Humberto Tan trad op als debatleider en Frits Huffnagel als co-host. Deelnemers waren o.a. Fleur Agema (PVV), Mona Keijzer (BBB) en Sophie Hermans (VVD). Vele duizenden gasten keken online live mee via telegraaf.nl.

De NPO vond de opname en het debat zo geslaagd dat de omroep het verkiezingsdebat tot aan de verkiezingen op NPO Politiek vele malen heeft heeft uitgezonden.Het succes van het debat in Den Haag is in april 2024 herhaald in aanloop naar de Europese verkiezingen. In Brussel organiseerden Castro EU en New Balls Please opnieuw een debat, ditmaal met Frits Wester als debatleider. De lijsttrekkers van D66 en NSC namen deel, evenals direct verkiesbare kandidaten van VVD en BBB. Opnieuw heeft NPO het debat vele malen uitgezonden.

“De samenwerking met Castro en New Balls Please heb ik als ontzettend prettig ervaren. Het was een bewuste keuze, omdat zij een uitstekend netwerk in de politiek en media combineren met veel ervaring met het organiseren van events en alle techniek die daarbij komt kijken. Castro en New Balls Please nemen met een zesje geen genoegen, ze gaan voor een topresultaat en zijn daar wat mij betreft ook in geslaagd.”

Koen Venekamp | Lead Government Affairs & Policy bij Johnson & Johnson Innovative Medicine Nederland