Bereik meer met een doelgerichte en strategische lobby aanpak
In het complexe en voortdurend veranderende politieke landschap is een effectieve lobby strategie essentieel om jouw belangen te behartigen. Bij Castro bieden we een strategische en betrokken benadering om ervoor te zorgen dat jouw stem wordt gehoord op de juiste plaatsen. Of het nu gaat om lokale, nationale of Europese politiek, wij hebben de expertise en het netwerk om jouw doelen te bereiken.
Onze adviseurs hebben jarenlange ervaring en kennis van het politieke speelveld. We helpen je bij het identificeren van de belangrijkste stakeholders en het opbouwen van relaties met invloedrijke besluitvormers. Onze aanpak is proactief en gericht op het behalen van tastbare resultaten. We werken intensief samen om een op maat gemaakte lobbystrategie te ontwikkelen die jouw specifieke behoeften weerspiegelt.
Bij Castro begrijpen we dat timing en een strategische benadering cruciaal zijn. Daarom zorgen we ervoor dat je altijd voorbereid en goed geïnformeerd bent, zodat je effectief kunt inspelen op kansen en bedreigingen. Met onze hulp zorg je ervoor dat jouw organisatie altijd een stap voor is in de dynamische wereld van de politiek.
Bij elke lobby zijn veel partijen, bedrijven en organisaties betrokken. Castro brengt dit in kaart en helpt bij de uitvoering om de stakeholders op de juiste manier te betrekken.
Voor een succesvolle lobby is het noodzakelijk om je boodschap goed over te brengen. Dat doe je tegenwoordig niet alleen achter de schermen, maar steeds vaker ook voor de schermen met een campagne, gericht op je doelgroep. Bij Castro hebben we veel ervaring met campagnes. Zowel in de politiek als voor het bedrijfsleven.
Een lobby kan alleen succesvol zijn met een goede strategie. Bij Castro helpen we opdrachtgevers om de juiste strategie te bepalen om je lobby doelen te bereiken. Dat doen we op landelijk, lokaal, provinciaal, regionaal en Europees niveau.
SpiritsNL | Communicatie & Lobby
SpiritsNL is de branchevereniging van gedistilleerd producenten, met leden als A Brand New Day, Lucas Bols en Hooghoudt. Sinds 2021 ondersteunen we SpiritsNL met hun communicatie, met name gericht op politiek-bestuurlijke stakeholders.
“Castro helpt ons al een aantal jaren met succes op het gebied van communicatie en campagnes. Ze beschikken over de juiste kennis en expertise om onze boodschap over het voetlicht te brengen. Ons pleidooi om vooral de alcoholaccijnzen niet te verhogen (dan kopen nog meer consumenten in het buitenland) haalde de landelijke media én leidde ertoe dat een voorgestelde verhoging deels is teruggedraaid.”
Betty de Boer | Directeur SpiritsNL
Pathé | Lobby
Pathé heeft Castro ingeschakeld voor ondersteuning bij contacten met stakeholders, met een focus op de directe omgeving van de theaters:
“Voor een bedrijf als Pathé is het belangrijk goede contacten met de omgeving van onze theaters te hebben. We hebben Castro Communicatie gevraagd om onze theatermanagers daarbij te begeleiden. De belangrijkste boodschap van Stefan en Frits: “Maak vrienden als je ze nog niet nodig hebt.” Onze managers hebben veel nuttige tips gekregen en zijn zeer enthousiast.”
Jacques Hoendervangers | CEO Pathé Nederland
Flink | Communicatie & Lobby
Flink bezorgt snel boodschappen die online besteld kunnen worden via de app of website. De ‘flitsbezorger’ heeft Castro Communicatie eind 2021 ingeschakeld. Op dat moment speelden er veel discussies met diverse gemeenten over waar de bezorgers zich wel of niet mochten vestigen. Verschillende gemeenten gingen zeer verschillend met het fenomeen flitsbezorging om. De ene gemeente zag het als retail, anderen juist niet. Het gevolg: veel onduidelijkheid over waar je nu wel of niet een locatie kunt openen. Castro ondersteunt Flink inmiddels al drie jaar met contacten met overheden en de media. Voor Nederland en regelmatig ook voor het hoofdkantoor.
Door veel contacten te leggen en gesprekken te voeren met wethouders en ambtenaren van alle meer dan 40 gemeenten waar Flink actief is en een proactief mediabeleid te voeren is het beeld over flitsbezorging enorm verbeterd. Het leidde bijvoorbeeld in 2023 tot uitgebreide interviews in de Volkskrant en de Telegraaf met Flink-directeur Kiesler over hoe het bedrijf voor alle verbeteringen heeft gezorgd.
Flink zelf is zo hard gegroeid dat inmiddels al meer dan een miljoen Nederlanders bij het bedrijf hebben besteld.
“Flink is in korte tijd heel populair geworden. We hebben veel contact met de omgeving van onze hubs, de media en de overheid. Castro helpt ons daar uitstekend bij. Snel en pragmatisch.”
Robin Kiesler | General Manager Flink Nederland